باين من عنوانه

علاء منصور يتصدر التريند بأغنيته الجديدة “أوعى الدبابة”.. شاهد

يواجه نجم السوشيال ميديا علاء منصور أغنيته الجديدة “أوعى الدبابة” من كلماته وألحانه على موقع الفيديوهات العالمي “يوتيوب”، وأوضح في تصريح خاص له أنه لم يدعمه أحد وفضل الاعتماد على نفسه، ما جعل العمل يتصدّر تريند موقع التواصل الاجتماعي الأكثر استخدامًا، “تويتر“، لعد ساعات قليلة من إطلاقها مساء الثلاثاء الموافق الثاني من شهر نوفمبر 2021.
May be an image of ‎one or more people and ‎text that says '‎For you Trending COVID-19 News Egypt trends Sports 1 Music Trending منصور الدبابه #اوعي المصري للمغني "الدبابة أوعى" أغنية حول مناقشة منصور علاء 1,213 Tweets UEFA Champions League Trending رونالدو UEFA Champions League Atalanta BC vs Manchester United 44.7K Tweets DUVAN 3 Movies & TV Trending الوطن الوطن بوابة @ElwatanNews 15h البيوت دراما قدم أنا>> إلا> مسلسل نجاح عن <المتحد>>> طويلا غيابها بعد المصرية bit.ly/3EDfTnJ 1,563 Tweets 4 Trending الانسان #الرييس 8,506 Tweets Ûا n‎'‎‎وأوضح منصور في تصريحه قائلًا: “الأغنية.. غنائي وكلماتي وألحاني وإنتاجي والكليب فكرتي”، مضيفًا “كلمت كذا ملحن وموزع وكذا مؤلف ومطرب.. عشان يساعدوني أعمل أغنية، معظم اللي كلمتهم طلبوا فلوس كتير يا عاشوا الدور ونفضولي، فقررت إني أساعد نفسي بنفسي وأثبت لنفسي ولغيري إننا لو عاوزين نعمل حاجة هنتعلمها وهنعملها”.
وأكّد علاء منصور بقوله على أنّ “الموزع ولد جدع وشاطر وماخدش فلوس، ومخرج الكليب أخوا المدرب بتاعي وماخدش فلوس، والكليب متصور في الجيم اللي بتمرن فيه، أمّا الموديلز دول مدربين في الجيم والطفلين ولاد صاحب الجيم.. أنا دفعت بس ثمن إيجار ستديو التسجيل وكاميرات التصوير، واشتريت الصبارة الراقصة”.
وختم منصور متمنيًا أن ينال عمله الجديد إعجاب متابعيه، قائلًا يا رب تكون الأغنية عجبتكم.. إياك تتغابى إوعى الدبابة”.

وضع فكرة أغنية “أوعى الدبابة” التي وكتب كلماتها ولحّنها علاء منصور، أمّا التوزيع قام به بيشو، وأخرج الكليب أحمد خالد، وتقول كلمات العمل، التالي:
عارفك بتبص عليا
وشاغل نفسك دايمًا بيا
طب ركز يابني في نفسك
أنا مش شايفك فوق يا عينيه
جايين بتصيعوا على مين
إحنا الجامدين .. إحنا الفيتامين
وأنتم رايحيون بتصيعوا كنا خلاص لافين راجعين
عارف بتكلم مين؟
أنا بطل العالم .. الدبابة
أنا جامد جدًا.. وأنتوا غلابة
وبرنس في نفسي.. ملك الغابة
انا سبع غضنفر.. عاوو
شايفك عمال تحلو
لا إهدى وإنزل من الجو
عارفك أه يا صاحب السوو

وإياك تتغابى .. أوعى الدبابة
وإياك تتغابى .. أوعى الدبابة
وإياك تتغابى .. أوعى الدبابة
وإياك تتغابى .. أوعى الدبابة

خلصانة ومعاها حصانة
يا عيال تعبانة.. أه يا فرافير سيس
ملكومش كلام ويانا
مش طالبة قياما شغلكوا تهييس
إختفي خلاويص
يلا يا مفاعيص
مش شايفك هيص
أنا غالي يا رخيص
إنتوا اللي بديتوا.. لا توتو فينيتو
هتعيشها عليا هااأ
وإياك تتغابى .. أوعى الدبابة

كل اللي سابونا دلوقتي لاقونا احسن منهم بكتير
وخلاص نسونا أيام ملعونة و الجاي في بعدكم خير
يا عيال فرافير
ولا ليكوا تأثير
انا وحش كبير
غور فكك طير
أثبت يا جبان انا هنا فان دام
هتعيشها عليا هااأ
وإياك تتغابى .. أوعى الدبابة..

شاهد.. علاء منصور: “عندي حلم ومصدقه هييجي يوم بإذن الله واحققه”

يشار إلى أنّ علاء منصور هو مقدم برامج وساخر اجتماعي حاصل على بكالوريس تجارة عين شمس، ودبلومة إدارة أعمال، ودبلومة خبراء عقاري، كما درس في في البورصة، ودرس في التمثيل، ودرس في تقديم إذاعة تلفزيون، كما أنّه اشتهر بـ”صفات الأبراج مع علاء منصور 2″019 حيث تختلف الأبراج في صفاتها وخصائصها وطباعها وهذا الاختلاف هو ما يميز مواليد كل برج.

شاركنا الرأي

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.